czwartek, 28 marca 2013

Jajecznie

Między myciem jednego okna a polerowaniem drugiego, między lataniem ze szmata i wycieraniem kurzu z półek , wieszaniem się na drabinie żeby dosięgnąć żerandola i przetrzeć jego najdalsze zakamarki  , robieniem listy co jeszcze kupić aby niczego nie zabrakło gdy zacznę rządzić w kuchni,  polerowaniem luster ,  myciem dywanu, praniem ... malowałam jajka.
 Najpierw pomalowałam plastikowe kule biała farbą.


Czekające na  prasowanie firanki i zapach włączonego żelazka ( jak się potem okazało to włączone , gorące żelazko wcale nie było dobre dla firanek a wrecz katastrofalne ) oderwał mnie od przyjemności jaką bylo malowanie jajek w kolorowe wzory. Wielkanoc u mnie jest zawsze kolorowa i jajka też z tej okazji przybierają różne barwy.


Potem przyszła pora na złocenie. Lubię złocić. Kiedyś była to moja praca. Całymi godzinami złociłam drewniane elementy starych ołtarzy i nie jakimś tam szkagmetalem, jak teraz te jajka, ale prawdziwym złotem. Niestety czasy się zmieniły po dawnej pracy zostało tylko miłe wspomnienie i kilka pozłoconych zabytkowych ołtarzy , ram , figur  i żal że się to wszystko ze względów ekonomicznych tak skończyło.





Jeszcze tylko wstążki atłasowe, cekiny...


 ...i jajka gotowe.


A sprzątanie? Też już prawie skończone.

16 komentarzy:

  1. Miałaś ciekawą pracę.
    A teraz jaja malujesz kolorowo, slicznie.
    Już posprzątane, a u mnie w polu, ale jak się chce generalnych porządków w zabawkach dzieci ? ... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne jaja :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj ! jajuszka piękne - takie królewsko - złote :)
    Ja zabieram się do swoich jutro - może uda mi się zrobić jakieś ciekawe.... Szukam inspiracji...
    Wesołych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  4. I tak to jest, ze na wszystko mamy czas.

    Żeby Wielkanoc w tym roku,
    przyszła z sukcesem u boku.
    Aby żyło się Wam zdrowo,
    prywatnie i zawodowo.
    Wielu, wielu chwil radosnych
    i cudownej, ciepłej wiosny
    życzy … Dobrosława

    OdpowiedzUsuń
  5. Alicjo wszystkiego najlepszego i najsłodszego na te Święta Wielkanocne dla Ciebie i Twoich najbliższych:)Twoje prace zachwycają:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Alicjo, piękne! I takich Świąt Ci życzę. :)
    dominika

    OdpowiedzUsuń
  7. Na stole święcone, a obok baranek,
    koszyczek pełny barwnych pisanek
    i tak znamienne w polskim krajobrazie
    w bukiecie srebrzyste, wiosenne bazie.
    Zielony barwinek, fiołki i żonkile
    barwami stroją uroczyste chwile.
    W dom polski wiosna wchodzi na spotkanie,
    gdy wielkanocne na stole śniadanie.
    Życzę zdrowych,wesołych i POGODNYCH Świąt Wielkanocnych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Życzę Tobie i całej Twojej rodzinie wszystkiego co najlepsze na ten świąteczny czas !
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  9. Wesołych, ciepłych i rodzinnych Świąt :) Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdrowych i radosnych Świąt życzę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jajka wyszły rewelacyjne, a co z tą firanką?pokażesz?

    jeszcze raz Radosnych Świąt
    MZ

    OdpowiedzUsuń
  12. ślicvzne jajka,złociłam ściany w domu i mebelki,ale o jajkach nie pomyślałam.Fajny pomysl,a efekt zaskakujący.Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  13. fantastyczne dekoracje,przyznam,że pierwszy raz takie widzę,inspirujesz.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaja jak berety:) Śliczne i kreatywne. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. przechadzajac sie po blogach stwierdzam ze za rok moje pisanki beda rownie piekne!!! bo w tym roku byly jedynie umazane farba...:)

    OdpowiedzUsuń